esmaspäev, jaanuar 15, 2007

 

sokid ja juust.

Küsimus:
(Esitatud 20.nov.2006)
Miks kaua jalas olnud sokid hakkavad lõhnama täpselt samamoodi nagu
hallitusjuust( või tavaline juust)?
Tegelikult ma püüdsin pikal auotsõidul nagu elavat arutelu ja vestlust
arendada aga kohe vastati, et küsi Vastuse-Vadimi käest. Mida ma
lubasingi teha.

Vastus:
Paljud inimesed väidavad, et soki hais on juustu hais. Mina nendel kahel
aroomil sarnasust ei näe. Juustu aroomil ja pesematasokihaisul teevad
väga hästi vahet ka kõik need tuttavad, kellele ma olen neid kõrvuti
demonud.
Selles mõttes ma viskaksin kohe käesoleva küsimuse nurka väites, et kaua
jalas olnud sokk ei lõhna samamoodi kui juust. Võta ja proovi järgi. Kui
Sa peale testi oled arvamusel, et need aroomid on sarnased, siis oled
vähemalt 69 aastane.


Comments:
Noh, Limburegeri juustu n2iteks fermenteerib sama bakter (Brevibacterium linens), kes elab ka inimese nahal.
[The bacteria used to ferment Limburger cheese and other rind-washed cheeses is Brevibacterium linens; this same bacteria is found on human skin and is partially responsible for human body odor.] Niiet oma point siin on. Higi nimelt ei haise, higi on l6hnatu. Haisevad mitmesugused estrid ja oksalaatioonid ja muu v6igas biokeemia, mida eritavad bakterid, kes toituvad higist. Niiet "juusuthais" jalgadel pole muud kui bakterite "sitahais". Kui juhtuvad samad bakterid olema, keda kasutaktakse osade juustusortide fermenteerimise, siis ongi tulemus k2es. Parema tulemuse saavutab ilmselt siis kui jalgu hommikul, enne sokkide jalga panemist natukese past8riseerimata toorjuustuga m22rida.
vt. ka:
http://en.wikipedia.org/wiki/Limburger_cheese
 
Ma pesen jalgu peaaegu iga päev ning kasutan kodus vaid villaseid sokke :)
Aga nüüd tuleb sõbrad kah käsile võtta :P
 
Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Alates 24. November 2005.