kolmapäev, oktoober 25, 2006

 

Eesti tähed

Küsimus:
Kui eesti tähestikust on välja jäetud tähed nagu w, x, y, z jne, siis
miks ilutseb c täht endiselt aukohal tähestiku alguses? C ei ole ju
eesti täht? Wanasti oli küll näiteks w eestikeelsetes sõnades üsna
sagedane, aga C pole ju kunagi olnudki?

Tänks.

Vastus:
Tegemist on küsimusega, millest ma olen lihtsalt teadlikult mööda vaadanud. Mind ei huvita, kes on Ä ja kuidas tarbitakse Õ-d. (Viimasel ajal küll segatakse vist suvaline süttiv kraam mineralkaga (aristokraadid kasutavad Ramlösat) ja juuakse sisse.)

Kuid minus on juurduunud arusaam, et C-täht on puhtalt "wow"-effekti pärast.


Comments:
Ma arvan, et C-st ei saa hästi loobuda sellepärast, et kogu läänemaailma on suht sissejuurdund see, et tähestik peab algama ABC-ga. ABD ei oleks ju mingi normaalne tähestik.

Tegelt, kui ma nüüd järele mõtlen, siis mulle on vähemalt kaks sihukest väikelapseõpikut (aabitsasarnast) ette sattunud, kus tõepoolest C-tähte ei olnud.

Ja muide - Z-täht on Eesti tähestikus täiesti olemas. Ta on lihtsalt teises kohas - mitte kõige lõpus, vaid Š ja Ž vahel.
 
C ei olegi eesti tähestikus, C on võõrtäht, mida kasutatakse võõrnimedes ja võõrkeelsete sõnades.
 
Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Alates 24. November 2005.