esmaspäev, aprill 03, 2006

 

Hunnik jaTsükkel

Küsimus:
jutt lühike - kui suur on hunnik ja kui pikk on tsükkel?

Vastus:
Hunniku asjus mäletan vana multifilmi, kus elevandipoeg murdis pead, et
kas kaks pähklit on hunnik või ei ole. Ja kui mitu pähklit siis on
hunnik?
Mina teadsin kindlalt, et hunnik algab 4-st pähklist. Esimeses kihis on
kolm pähklit kolmnurkselt asetatud ja neljas pähkel on nagu tetraeedri
tipp teises kihis. Natukene suurem hunnik oleks 5-st pähklist laotud
püramiid.
Tänapäeval ma oleksin nõus oma tolleaegset arvamust natukene muutma
sõltuvalt tingimustest/asjaoludest. Kuhi on väike hunnik. Kuhi on siis,
kui asju üksteise otsa kuhjates kuhjast alla veerevad esemed ei veere
enam eriti kaugele. Eriti antud definitsioonis oleks maksimum 2 x eseme
keskmine läbimõõt. Hunnik on aga nii suur kuhi, kus keegi enam ei viitsi
lugeda, mitu elementi ja kui kaugele tollest kuhjast eemaldus.
Ma olen kindel ka selles, et kui võtta kaks kandilist keedusoola
kristalli ja need teineteise otsa asetada, siis ei ole see kuhi vaid
hoopis torn. Kui neli samasugust kristalli (kel kristalli käepärast
pole, võtku lapse mänguklotsid abiks) teineteise otsa laduda, siis on
ikkagi torn. Aga kui neist kujundada tetraeeder, siis on see kuhi. Peab
paika ka minu uuema definitsiooni kohaselt.

Tsükkel peaks olema minu teadmiste kohaselt ajavahemik antud hetkest
tolle teise hetkeni, kui kõik hakkab (peaaegu samamoodi) otsast peale.
Joomatsükli puhul tuleks tsükli sisse arvestada ka vahepealne kaine
olemise aeg. Selge?


Comments: Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Alates 24. November 2005.