esmaspäev, jaanuar 23, 2006

 

Vestlus

Küsimus:
Tere, ma olen täiesti tavaline eesti meessoost isik aga mul on mul on
teatud probleemid. Kui ma kellegagi vestlusesse astun, tunnen, et mul
läheb jutt enne ütlemist meelest ära, sõnad ei tule meelde ja see
tekitab väga piinlikku olukorda. Ühesõnaga sõnavara on väga kitsas. Kui
aga ma tarbin teatud koguses alkohoolseid jooke, tean kogu sõnaraamatut
peast ja saan igaühega jutu peale. Miks se on nii? ja kuidas ma saaksin
kaine peaga olla nii tark, kui joobes olekus? ja selle kohapealt ma ei
vaja mõnitust vaid õpetust!

Vastus:
Kuidas iganes ka nüüd selle vastuse üldine toon ka välja tuleb, ära seda
mingil juhul mõnitamisena võta. Ma üritan mõistlikku vastust kirjutada.
Ühesõnaline vastus oleks: Relax!
Kaine peaga on Su ootused vestluse osas liiga tugevad. Tahad end näidata
targana ja hea vestluspartnerina. Pole vaja. Katsu mõnu tunda
vestlusest, kui protsessist või rituaalist. Ei pea vestlusega alati
mingit eesmärki saavutama ega kuhugi jõudma. Võib rahulikult ka tühja
puhuda.
Kui pisike sakk sees on, siis ilmselt võtab alkoholi uimastav mõju
natukene krampi maha ja hakkad rääkima vabalt. Siis ongi ajul kohe
rohkem ressurssi, et meelde tuletada tavaolukorras unustatud sõnaraamatu
sõnu ja varemõpitud seoseid jne.
Harjutamise asi ka muidugi... õpi mulisema, lihtsalt lobisemise mõttes.

Kui see kõik ei aita, siis jäta meelde, millest jommis peaga vestlesid.
Vajadusel kirjuta peale jutuajamist üles. Katsu sama teema kaine peaga
üles võtta kellegi teisega diskussiooni laskudes. (Mulle ei meeldi
väljend "diskussiooni laskuma", pigem ütleks "diskusiooni tõusma").

Said soovitusest aru? Katsu rambipalavikku mitte põdeda, lobise vabalt
ja relax. Pole kuhugi kiiret.


Comments: Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Alates 24. November 2005.