teisipäev, november 22, 2005

 

Piraatlus

Küsimus:
Avastasin su tänu digile. Ja vähemalt minu jaoks jäi seal üks asi seoses piraatlusega segaseks. Sain nii aru ,et kui leiad netist muusikat võid tirida palju jaksad , juhul kui ma seda edasi ei levita. Kas sama kehtib ka Filmide , mängude ja programmide kohta. (Viimases julgen küll kahelda)

Vastus:
Mina olen aru saanud, et kui keegi on oma isikliku CD plaadi pealt musa netti üles riputanud (ehk levitab seda edasi), siis tema tegeleb juba tumedate asjadega. Minu arust ei ole sellisel juhul ilus sealt ka enda tarbeks musa sikutada. Ma tean, et patustan ka ise selliste asjade vastu. Noh, tuli kiiks pähe, et mingit vana head lugu tahaks jälle kuulata ja CD-d ei ole kuskilt võtta, aga näe netist saad loo kätte. Siis ma olen silma kinni pigistanud. Aegajalt lähevad seaduslikult ostetud CD-d jalutama kah. Eriti juhul, kui nad on autost akna puruks löömise kaudu pihta pandud, siis mõned neist lugudest olen ma hiljem endale neti kaudu mananud.
Filmidega on nii, et enamus läheb pira alla, mis netist tõmbad. Üks võimalikeks viimasel ajal kõvasti haibitud näiteks on sommide tehtud Starwreck .
Proged - sõltub litsentsist. Mängud - sama lugu nagu proged. Kas pole?


Comments:
Eesti seaduste järgi on muusika ja filmidega sellised lood, et tõmbamine ei ole kuritegu aga ise jagamine on.
Rootsis näiteks on ka tõmbamine kriminaalkuritegu.
Aga piraatprogrammidega on ka meil karmimad lood, kui juba arvutis piraatproge on, oled pätt ja kaabak.
 
Aga kui ma oma seaduslikult soetatud plaadilt lood netti riputan, et neid sealt kätte saada ja tarbida sõltumata kohast, kus parajasti viibin. Mis saan mina parata, kui keegi arvab heaks sealt need endale ka sikutada. Jah, muidugi, võib ju kasutada ligipääsuks parooli ja mis iganes, aga iga tavakasutaja selliseid nõkse ju ei tunne.
Kas ma sel juhul olen ka piraat?
 
oled ikka, mis teha.
 
Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Alates 24. November 2005.