teisipäev, oktoober 25, 2005

 

Amadiinid

Küsimus:
seekord siis ornitoloogiline küsimus: kui vanaks elavad keskmiselt
amadiinid?

Eile töölt koju jõudes leidsin oma kurvastuseks, et minu isalind on
siirdunud parematele jahimaadele. Või oleks õigem arvata, et kohta, kus
ta saab vabalt lennata, kus aknalauale lendav tuvi teda ei ehmata ja kus
tal on silmarõõmuks rohkem kui üks emalind korraga.

Minu linnuke oli mulle seltsiks neli aastat. Kas seda on palju vi vähe?
Ja kas linnuriigis on ka kombeks emastel kauem elada? Igatahes
(ptüi-ptüi-ptüi) tema lesk keksib veel üsna energiliselt puuris ringi.
Ehkki küll üsna kurvalt...

Vastust ootama jäädes

Vastus:
Amardiin on väga üldsõnaline spetsifikatsioon kahjuks. Ma olen kuulnud,
et 3 aastat on kõrge iga, samas loen mõningate sortide kohta 7-8 aastat
on normaalne eluiga.

Minu arusaama kohaselt Amardiinid oma järglastega ei paljune ja on üldse
ka liigikeskselt väga monogaamsed. (Parandagu tõelised ornitoloogid
mind, kui eksin)

Sinul aga pole midagist kaotada. Sa võid samasse puuri istutada teise
isase linnu. Halvim, mis võib juhtuda on see, et emane isasele ei anna.
Noh tavaline värk, nagu inimeste maailmas - suhuvõtuta ei ole elu.
Aga...

Kui raha jagub, siis soeta teine puur ja pane sinna paarike elama. Ma ei
ole päris kindel sellise triki aususes olemasoleva emase linnu suhtes.

Aga jah, täpsemat sorti teadmata ei julge ma öelda, mis selle emaslinnu
oodatav eluiga on.


Comments: Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Alates 24. November 2005.