teisipäev, september 20, 2005

 

Juhe

Küsimus:
Olen juba päris kaua võiks öelda, et isegi aastaid pead murdnud ühe
probleemi üle. Kuidas tekivad juhtmetesse ja kaablitesse sõlmed ja
igasugused pusad? Olen proovinud selele jälile saada, aga siiamaani pole
veel õnnestunud. Ükskord jälgisin neid erineva jämedusega enamasti musta
või halli või kergelt määrdunud valgeid vingerdisi oma laua all, aga ei
midagi. Püsisid ilusasti paigal. Kui aga järgmine kord asja kallale asusin
olid nad juba jõudnud ennast sõlme keerata ja üksteisega mõnusalt
puntrasse minna. Millal nad seda teevad? Ja miks mitte siis kui mina näen?
Või on neil lihtsalt mingi haiglane huvi minu kannatus proovile panna? Ei,
ma ei ütle, et mulle ei meeldiks neid lahti harutada ja uuesti ilusti
paika seada. Viimasel ajal on sellest isegi kergetmoodi hobi saanud. Mind
lihtsalt huvitab kuidas see juhtub.

Vastus:
Olen täiesti teadlik antud probleemi olemasolust. Avastasin ise, et mu lauatelefoni ja telefoni toru vaheline juhe lähevad meeletult keerdu. Aegajalt tuleb lihtsalt juhe lahti võtta ja sirgeks kerida.
Keeldusin tolle paljureklaamitud telefonijuhtmesirgenahoidja kasutusele võtmisest.

Tulemusena sain teada, miks läheb keerdu minu telefoni juhe. Hiljem sain aru, et koduse arvuti juhtmed lähevad segi umbes täpselt samal põhjusel.

Telefoni händseti juhe läheb keerdu...

1) võtan toru parema käega (telefon on arvutist paremal). (90 kraadi pööre vasakule)
2) siis on vaja midagi üles kirjutada ja toru lendab vasakusse kätte. (180 kraadi pööre vasakule)
3) panen toru tagasi vasaku käega. (viimane 90 kraadi vasakule)

Keerasin toru juhtmeotsas terve pöörde võrra vasakule. Põhimõtteliselt võiks ülemus kontrollida müügiinimeste telefonikõnede arvu jälgides ainult keerde telefonijuhtmes.

Koduse arvuti juhtmestiku segiajamiseks piisab aegajalisest mobla laadima panekust arvuti lähedusse.


Comments: Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Alates 24. November 2005.