teisipäev, august 16, 2005

 

Blogimise filosoofia

Küsimus:
nonii. plookidest ja värkidest.
Mis kontekstides on blogimine üleüldse samm edasi ? Mis suhtes on ta samm tagasi ?
Kas blogimine ajakirjanduse täienduse/asendusena on globaalses mõttes ( ehk siis inimkonnale ) hea või halb, mis vormis blogimine on kindlasti halb ja mis tüüpi blogimine lihtsalt SKP ressursse raiskab ?
Kas suhtlusvormina blogimine avardab horisonti uue väljendusvormina või ehitab inimestest nurgas istuvad ja ekraani jõllitavad introverdid hoopis ?

Vastus:
Üldkokkuvõttena võiks Su küsimusele vastata: nii ja naa.
Tegelikult Sa vist ootad minult arutelu etteantud teemal. Aga palun...

Vaata, mina olen neid eestikeelseid blogisid ka nõksa lugenud. Enamus on sellised tundeväljendused. Osad on lihtsalt päevikulaadsed. Kahjuks eestlasele omasel kombel kiputakse blogis pidevalt vinguma millegi üle. Eks halb emotsioon tahab ikka esimesena välja tulla.
Blogimine on sulaselgelt samm edasi selles mõttes, et on lihtsam ja trendikam igasugust infot internetti loopida. Samm tagasi on ta aga selles mõttes, et selle info väärtus devalveerub. No vabandage väga, mul ei ole midagi peale hakata infoga, et keegi jõi päikeseloojangut vaadates õlut või kellelgi hommikul ärgates kõht pisut valutas. Kindlasti on olemas musttuhat inimest, keda ei koti kopka eestki, et mina oma blogis küsimustele vastan.
Aga selle kohta ma ütlen nagu varemgi (nüüd luulevormis):

Minu blogi,
ise tean, mis teen.
Ja kui härrased soovivad,
siis on ta ajaveeb.

Ja blogindust suhtlusvormiks arendada püüdjad küll üritavad ristpistega oma blogiposte ühtseks põimikuks punuda aga tihti läheb jälle kellegi/millegi/teineteise materdamiseks. Ma tegelikult ei näe seda kauaoodatud kollektiivse aju effekti, mida it-kommunikatsiooni-tehnoloogia-friigid/gurud haibivad. Parandage, kui eksin. Link ajaveebi sissekandest kellegi semu blogi samateemalisele sissekandele või mingile artiklile viib lugeja kohe kolaki hoopis uude maailma. Tüünelt vahetab teine blogija konteksti ära ja need ei haaku enam. On ka häid näiteid muidugi, kus sissekanded erinevates blogides täiendavad teineteist ja on ka sobivalt viidatud.

Ajakirjanduse täienduse ja/või aseainena ma blogimist samuti ei näe. Pigem tagasiside vorm. Varem oli ajalehtedel kirjanurk, nüüd kirjutavad sinna pensionärid ja üksikemad või muidu aktiivsed tegelased, ülejäänud sajatavad ajaleheartikleid oma blogides.

Tooge mind maapeale ja näidake mulle mittekunstiinimeste mittevirisemisblogisid. Praegune arvamus on küll selline, et eestlane kasutab blogi kirumiseks-vingumiseks-kaebamiseks-vigisemiseks-nutmiseks. Nagu ka käesolev sissekanne vot siin minu blogis. Kes veel aadressi ei tea, siis http://vastuse-vadim.blogspot.com


Comments:
Oh. Äge. Olin koguaeg tulemusteta otsinud Vastuse Vadimi bloogi, millest kõik räägivad. Saunas juba piinlik istuda: "Aga Vadim ütles nii" ja "Vadim kommenteeris seda oma blogis nii" ja mina muudkui vaadaku lolli näoga püüdlikult tarka nägu tehes ja kaasa noogutades.

Aitäh, hea Vadim, et oma blogi aadressi lõpuks ka siin blogis avaldasid. You made my day!:)(#)
 
ära vingu, pingukoht, kust ka midagi muud peale virina lugeda saab: http://shoulddrinkless.blogspot.com/
 
Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Alates 24. November 2005.