esmaspäev, juuli 18, 2005

 

Lennukid(jätk).

Küsimus (uuesti):
Läksime sel nädalavahetusel sõbraga vaidlema, kui vaatasime taevas
lennukeid, osadel oli pikk valge jutt taga, teistel aga mitte. Sõber
väitis surmkindlalt, et need, millel valge jutt taga, maanduvad
Tallinnas ja seetõttu peavad nad kütusepaagid tühjemaks laskma paisates
kütuse siis taevasse (sellest ka see valge triip taga), need aga millel
triipu taga pole, lendavad otse edasi (siis Saksamaale või mujale). Mina
selle jutuga nõus ei ole (see ju absurd) ja lubasin endale, et uurin
asja. Milles siis tegelikult vahe seisneb? Äkki teab Vastuse-Vadim
vastust?

Vastus:
Otsustasin sellele küsimusele vastata kohe kahe eraldi sissekandega.
Käesolev on siis teine (järjestikune), mis vastab ka tegelikule
küsimusele.
Lennukite marsruudil pole triibuga mingit pistmist.
Reaktiivmootorist välja lendav kuumaõhujuga kohtudes atmosfääri kõrgetes
kihtides oleva madalatemperatuurse ja -rõhulise välisõhuga tekitab
kondentsi, mis maapealt visuaalsel vaatlemisel on nähtav valge
aurujutina lennuki taga isegi siis, kui lennuki kütusepaagid on
servatasa täis Saksamaale maandudes.


Comments:
lennukid kes tahavad maanduda tln. lennuväljale, lendavad eelnevalt üle tondi näiteks ja väga madalat, üsna tihti (vahetevahel taevasse vaadates) on näha tiiva küljest eralduvat valget jutti. tundub, et see on üleliigne kütus mida hiljem sisse hingme.

teadjad naabrid teadsid rääkida et piloodid ei tohi linna kohal niiviisi teha.

palun tungivalt küsimus uuesti läbi vaadata
 
ja mis aadress see oligi, kuhu küsimusi saadetakse?
 
Kui paranoia ikka asu ei anna, siis ma pakuksin naabritele edasirääkimiseks teisegi teooria: nimelt on lennukites teadagi kempsud ning kuna lennufirmad ei taha Tallinna Veele raha maksta sinna kogunenud kraami kanalisatsiooni laskmise eest, siis pritsitakse see tiivaotsas olevatest torukestest välja veidi pärast seda, kui piloot on süüdanud turvavööde-tule ja palunud kõigil oma kohtadele naasta. Nupukamad naabrid kannavad seepärast Tondil alati nokamütsi :-)

On ka alternatiivne idee -- tiivaotstest lastakse välja reisi kestel pruukimata jäänud tax-free alkohol.

Igaüks võib nüüd ise otsustada, kas lennukit nähes nokamüts pähe tõmmata või suu lahti taeva poole vahtida.
 
Nüüd on siis selge miks mõnel pool sombreerod au sees on.
 
peetrile lisaks veel kolmas teooria:
nimelt on asi selles, et triibuga lennukid on ilmalennukid, ilma aga tavalised. ilmalennukid peavad selle pärast juti maha jätma, et siis ilmaennustajad maa peal või mõnes teises, kuid miks ka mitte samas lennukis võiskid triibu sakiliseks muutumise ja /või taevast kadumise järgi otsustada, milline ilm parajasti sellel kõrgusel on. tuulise ilmaga kaob triip ruttu. kui mõnel pool on triip katkenud, ent jätkub veidi maa pärast uuesti, tähendab see, et selle koha pealt on kas a) tuul triibu ära puhunud, b) mõni teine lennuk triibu katki teinud, c) vene allveelaev läbi sõitnud.
 
valge triip jääb lennukile järele sellepärast, et ka taevas on mõnelpool kruusateed.
 
Kui lennuk pilvedest läbi lendab, siis tiivaotstesse jäävad aegajalt pilveribad kinni. Kaugelt vaadates neid näha ei ole. Enne maandumist nii paarisaja meetri kõrgusel on aga hästi näha pilveribad lennuki tiibade küljes.
 
Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Alates 24. November 2005.