neljapäev, mai 19, 2005

 

Tilk ja vedelik.

Küsimus:
Hei, kui sügavale kukub vedeliku tilk kui see vedelikku kukub ja seal
laineid lööb?

Vastus:
Vedeliku mark on spetsifitseerimata. Pidin tegema teste. Esimene avastus oli, et erinevate vedelike tilgad on erineva suurusega. Sõltub palju tilgutamisava suurusest, kuid see tegelikult reguleerib ainult vedeliku juurdevoolu kiirust.
Katsetasin järgmiste vedelikega: rapsiõli, viin, vesi, kohvi ja viimase testi tegin tavalise tagantvooluga IFÖ poolt toodetud valge aparaadi sisse.
Tulemused:
vesi - 2,3mm
viin - 2,4mm
õli - 2,6mm
kohvi - 2,6mm
Viimase testi tulemust kirja ei saanud, kuna joonlaud läks märjaks.

Lisainfo:
Distants tilga moodustamisavast vedeliku pinnani: 60cm.
Tulemus mõõdetud kuni sublimatsiooni esimese faasini.


Comments:
ära jama, minu arust kukub tilk sügavamale ja proovingi seda värvidega ükspäev kui mul akvarellid juures on.
 
Ma teen Sulle erandi ja vastan kommentaaridesse. Minu arust ajad Sa segi diffusiooni tilga enesega. Ma lisainfosse omast arust kirjutasin ka, et sügavus on mõõdetud sublimatsiooni esimese faasini. Ehk, mis hetkest tilk ei ole enam tilk, vaid on osa tollest vedelikust, kuhu ta kukub.
Kui veeklaasi kukutada tilgake peedimahla, siis värv levib muidugi edasi, aga tilk ei ole enam tilk.
 
absoluutselt, täiesti mõistan diffusiooni aga esimese sekundi juuksul on peedimahl siiski tilga kujuga ja kukub üsna sügavale... aga lähme nüüd edasi teiste küsimuste juurde.
 
Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Alates 24. November 2005.