neljapäev, mai 26, 2005

 

sinine kuma peldikus

Küsimus:
Kirjutan sulle esimest korda, aga mure on suur: nimelt mitmete avalike
kempsude (viimasel ajal õnneks vähem pruugitav) sinine valgustus, mis
väidetavasti aitab rendi-falkonääre ränd-narkomaanide vastases
võitluses, aga minu silmale tundub lausa valus. Ja nüüd ma leidsin
sellise jutu: http://www.mdsupport.org/library/hazard.html#blue
(mõnevõrra innustatuna Wiredi värskest loost
http://www.wired.com/news/technology/0,1282,67574,00.html).

Kuidas sulle tundub, kas peaks kuhugi pöörduma ja lolle lambimüüjaid ja
-ostjaid talitseda laskma? Ja kui, siis kuhu?

ps. ma tõesti ei oska selle küssaga kuhugi mujale pöörduda :-)

Vastus:
Ma ei mäletagi, kus ma Eestis viimati seda peldiku sinikuma kohtasin, aga asja olemus on minu silmale ka tõesti jälk. Üks nüanss, mis mulle ei meeldi on peale peldikust väljumist see laks kaikaga pähe, kui kogu muu maailm paistab kollane.
Ausalt öelda ma taluks pigem, et minu normaalne tegevus kemmergus salvestub videolindile. Ma millegi pärast kahtlen, kas see sinivalgus üksikutes kemmergutes siiski aitab kismas uituimastisõltlaste vastu.
Sinise valguse halb mõju silmale on selge, kuid luba küsida: kaua Sina siis seal poe kemmergus istud? Sinu esimese lingi kaudu leitavas artiklis on kirjutatud: "During lengthy exposures of up to 12 hours, toxicity of the retina is known to increase.."
Kuhugi pöörduma ei pea aga võib. Kampaania korras massiliselt ostukeskuse infolauda tülitada või kliendi tagasiside lehekesi täita võib alati. Teatada poele, et ma ei saa osta, kuna ma ei saa kusta. Enne mingisse tarbijakaitsega tegelevasse ettevõtmisse kurtmist peaks täpselt järgi mõõtma selle sinise valguse lainepikkused ja uurima, et mida kildu, kui ohtlik see silmale siiski on.
Nuriseda maksaks ehk narkosõltuvuse teemal, et no kas siis mingit mõistlikku vahendit tõesti ei ole.


Comments:
Mina näiteks ei taipa, milles probleem, kuna mina käin pissil ja kakal enamasti oma kodus või töökohas, kus on peldikulaes täitsa tavalised elektripirnid. Sestap mina soovitan murelikul küsijal pöörduda oma probleemiga kodusesse käimlasse.
 
Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Alates 24. November 2005.